Aimy H1 Heading

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

هر روز
با افرادی برخورد می‌کنیم که از صدای مفصل هنگام صحبت یا غذا خوردن شکایت دارند و حتی اظهار می‌دارند که دهانشان در طول روز قفل می‌کند و نمی‌توانند غذا بخورند و یا صحبت کنند. باید خاطر نشان کرد که این واقعا بیماری مفصل فک پایین است که اصطلاحا " اختلال عملکرد مفصل گیجگاهی-فکی " می‌باشد.

گستره این اختلال در عملکرد مفصل میتواند با انحراف فک پایین به راست یا چپ بدون هرگونه دردی تا قفل شدن فک در طول روز می‌باشد که میتواند هم با درد شدید و طاقت فرسا همراه باشد . در نهایت به علت درد ، مقدار بازشدن دهان کمتر و عمل جویدن صحیح غذاها انجام نمی‌شود و مشکلات گوارشی و تغذیه ایجاد می‌گردد. در کنار این مشکل باز شدن کم دهان کیفیت بهداشت دهان و مسواک زدن را پایین می‌آورد و در صورت نیاز به درمان دندانها دندانپزشک به علت بازنشدن کافی دهان قادر به ادامه درمان نخواهد بود و این معضل هر روز پیچیده تر می‌شود.

اختلال در عملکرد مفصل به علت پیچیدگی ساختار صورت و نزدیکی به اعضای دیگر صورت میتواند علایم دیگر مانند وزوز گوش ، گرفتگی عضلات صورت ، سر دردهایی شبیه میگرن ، دردهای عصبی صورت ، کم خوابی و بیخوابی ، عصبی بودن ، بی‌حوصلگی را ایجاد نماید.

درمان اختلال در عملکرد مفصل و علایم ناشی از ان یک درمان غیر جراحی است . این درمان ترکیبی از لیزر درمانی ، بایت گارد ، تصحیح جفت شدن دندانها و انجام حرکات تمرینی ( که ما به شما اموزش می‌دهیم ) است که عموما همه ان علایم را از بین می‌برند.

خواندن 229 دفعه آخرین ویرایش در سه شنبه, 02 بهمن 1397 ساعت 22:38
محتوای بیشتر در این بخش: برداشتن باند پشت لب و زیر زبان »
برای ارسال نظر وارد سایت شوید

شبکه اجتماعی